Olej napędowy letni, przejściowy i zimowy

Olej napędowy letni, przejściowy i zimowy są przystosowane do różnych warunków atmosferycznych:

1. Letni olej napędowy: Ma niższe właściwości parowania, co jest korzystne w cieplejszych temperaturach. Jest bardziej odporny na parowanie i zapewnia lepszą wydajność w warunkach letnich.
2. Olej napędowy przejściowy: Jest modyfikacją letniego oleju, zapewniającą lepsze właściwości przy zmieniających się temperaturach, stosowany jest w okresach przejściowych, gdy temperatura oscyluje wokół punktu zamarzania.
3. Zimowy olej napędowy: Posiada niższe temperatury krzepnięcia, dzięki czemu nie zamarza w zimniejszych warunkach, co zapewnia płynność silnika i zapłon.
 
Jeśli przechowujesz olej napędowy letni w zbiorniku na okres zimowy, najlepiej jest skontaktować się z dostawcą oleju napędowego, który może doradzić dodanie odpowiednich dodatków zapobiegających krzepnięciu w niższych temperaturach.
 

Jeśli chodzi o zabezpieczenie oleju napędowego w zbiorniku dwupłaszczowym w okresie zimowym, istnieje kilka metod:

1. Dodatki przeciwzamarzające: Można dodać specjalne dodatki do oleju, które obniżą temperaturę krzepnięcia, zapobiegając zamarzaniu w niskich temperaturach.
2. Ogrzewanie: Zbiornik dwupłaszczowy można wyposażyć w system ogrzewania, który utrzymuje olej w odpowiedniej temperaturze, aby zapobiec zamarzaniu.
3. Izolacja termiczna: Zbiornik można dodatkowo zabezpieczyć za pomocą izolacji termicznej, która pomaga utrzymać ciepło wewnątrz zbiornika.
4. Regularne monitorowanie: Regularnie sprawdzaj temperaturę wewnątrz zbiornika i upewnij się, że olej napędowy jest przechowywany w odpowiednich warunkach, szczególnie podczas bardzo niskich temperatur.
Zawsze warto skonsultować się z profesjonalistą lub dostawcą oleju napędowego, aby wybrać najlepsze rozwiązanie dla przechowywania oleju napędowego w zimowych warunkach.
 

Kiedy na stacjach paliw są wprowadzane oleje napędowe odpowiednie do warunków atmosferycznych.

  • ON letni – od 16 kwietnia do 30 września,
  • ON przejściowy – od 1 marca do 15 kwietnia i od 1 października do 15 listopada,
  • ON zimowy – od 16 listopada do końca lutego.​

 

Ze względu na właściwości niskotemperaturowe (temperaturę zablokowania zimnego filtru – CFPP) rozróżnia się trzy gatunki oleju napędowego najpopularniejsze na polskim rynku

  • olej napędowy o CFPP nie wyższej niż 0oC,
  • olej napędowy o CFPP nie wyższej niż -10oC,
  • olej napędowy o CFPP nie wyższej niż -20oC.

Monitorowanie paliwa w Twoim zbiorniku ułatwi system zarządzania paliwem Watchman Access. Kliknij by dowiedzieć się więcej lub zadzwoń by uzyskać indywidualną ofertę dla Twojego zbiornika.

0
    0
    Koszyk
    Koszyk jest pustyWróć do sklepu